• امروز : پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024

واسطه‌‌ها تهدید جدی برای کشاورزی کشور هستند

  • کد خبر : 1239
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
واسطه‌‌ها تهدید جدی برای کشاورزی کشور هستند

به گزارش دیار شهریار غلامرضا نوری در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم  اظهار داشت: در حال حاضر هم تولیدکننده بخش کشاورزی و هم مصرف‌کننده متحمل هزینه‌های بالایی است، چرا که تولیدکننده محصول خود را به هزینه بسیار اندک می‌فروشد و مصرف‌کننده محصول را با هزینه بالا خریداری می‌کند در حالی که مشکل موجود در این میان، […]

به گزارش دیار شهریار غلامرضا نوری در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم  اظهار داشت: در حال حاضر هم تولیدکننده بخش کشاورزی و هم مصرف‌کننده متحمل هزینه‌های بالایی است، چرا که تولیدکننده محصول خود را به هزینه بسیار اندک می‌فروشد و مصرف‌کننده محصول را با هزینه بالا خریداری می‌کند در حالی که مشکل موجود در این میان، حاصل فعالیت واسطه‌گران در این بازار است.

وی با تاکید بر ضرروت مقابله با واسطه‌های بخش کشاورزی از سوی مسئولان ذی‌ربط گفت: سود حاصل از فعالیت کشاورزان زحمت‌کش به جیب واسطه‌ها می‌روند و این موضوع باعث عدم رغبت فعالیت کشاورزان شده است.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی خواستار اهتمام دولت برای گسترش فعالیت تعاونی‌های روستایی شد و گفت: تقویت تعاونی‌های روستایی راهکار گذر از واسطه‌گران بخش کشاورزی است.

نوری ایجاد امنیت غذایی را وظیفه ذاتی مسئولان کشور دانست و تصریح کرد: تصویب قانون‌های سنجیده در این خصوص و نظارت دقیق و مستمر بر بازار محصولات کشاورزی از سوی دولت می‌تواند راهکار دیگری در کاهش نقش واسطه‌ها در بازار کشاورزی باشد.

وی مشکلات دامداران را متذکر شد و افزود: برای مثال با اینکه دولت قیمت مشخصی را برای خرید لبنیات از تولیدکننده اعلام می‌کند، اما در حال حاضر این مبلغ به تولیدکننده داده نمی‌شود، واسطه‌ها وارد میدان شده و سود کلانی به جیب می‌زنند.

نوری ادامه داد: دولت سال گذشته مبلغ مشخصی را برای خرید شیرخام از دامداران مشخص کرد، ولی متاسفانه قیمت‌های خریداری شده بسیار کمتر از قیمت اعلامی دولت است.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی، خواستار واقع‌بینی در تعیین قیمت تضمینی محصولات کشاورزی شد و گفت: قیمت تضمینی محصولات کشاورزی باید واقع‌بینانه و متناسب با هزینه‌های جاری تولید کننده باشد، اما در این مورد نیز در برخی موارد با مشکل مواجه هستیم و کشاورزان از این موضوع نیز ناراضی هستند.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=1239

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.