• امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024

امسال ۱۴۸ نیازمند زندانی با کمک‌ خیران استان آش آزاد می‌شوند

  • کد خبر : 226
  • ۰۹ تیر ۱۳۹۴ - ۴:۰۹
امسال ۱۴۸ نیازمند زندانی با کمک‌ خیران استان آش آزاد می‌شوند

به گزارش دیار شهریار حجت الاسلام علی محرمی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری دوازدهمین جشن گلریزان در استان آذربایجان‌شرقی خبر داد و اظهار داشت: جشن گلریزان تبریز یازدهم تیر، همزمان با میلاد امام حسن(ع) در سالن صدرا واقع در تقاطع گلکار برگزار می‌شود. حجت الاسلام محرمی با بیان این‌که امسال ۱۴۸ نیازمند زندانی […]

به گزارش دیار شهریار حجت الاسلام علی محرمی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری دوازدهمین جشن گلریزان در استان آذربایجان‌شرقی خبر داد و اظهار داشت: جشن گلریزان تبریز یازدهم تیر، همزمان با میلاد امام حسن(ع) در سالن صدرا واقع در تقاطع گلکار برگزار می‌شود.
حجت الاسلام محرمی با بیان این‌که امسال ۱۴۸ نیازمند زندانی با کمک‌ مردم نوع‌دوست و خیر استان آزاد می شوند، خاطرنشان کرد: جشن گلریزان امسال با هدف آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و مالی برای دوازدهمین سال متوالی در تبریز و دیگر شهرهای استان آذربایجان‌شرقی برگزار خواهد شد.
مدیرعامل ستاد دیه استان آذربایجان‌شرقی افزود: ۶ میلیارد تومان برای آزادی ۱۴۸ زندانی نیاز است، با این توضیح که میزان محکومیت مالی این تعداد حدود ۱۲ میلیارد تومان بوده است که با تلاش های ستاد دیه، جلب رضایت شاکیان و مصالحه این مبلغ به نصف کاهش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: سال ۱۳۹۱ حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون، سال ۹۲ حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون و سال گذشته دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به ستاد دیه برای آزادی زندانیان کمک شده است که سال قبل با کمک صاحبان صنایع، خیرین و عموم اقشار مردم ۲۴۵ نفر آزاد شدند.
حجت الاسلام محرمی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر کار فرهنگی و پیشگیری از وقوع جرائم اظهار داشت: امسال ۳۶ نفر از زندانیان سطح استان به واسطه عدم توان مالی پرداخت مهریه در زندان هستند.
مدیرعامل ستاد دیه استان آذربایجان‌شرقی مهریه‌های بالا، عدم توجه به بیمه شخص ثالت وسیله نقلیه، صدور چک بدون پشتوانه مالی و عدم پرداخت نفقه را از جمله عوامل بروز محکومیت های مالی عنوان کرد و افزود: ستاد دیه استان دارای گروه تحقیق و بررسی برای ارزیابی عدم توان مالی محکومان جرائم غیرعمد و مالی است.
وی در پایان با اشاره به این‌که همکاری مطلوبی با انجمن حمایت از زندانیان تبریز داریم، تصریح کرد: این انجمن در راستای حمایت از معیشت، درمان و مشکلات خانواده های زندانیان نقش‌آفرین بوده اند که از متولیان این انجمن مردمی جای تقدیر دارد.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=226

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.