• امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024

کمرنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر موجب کمرنگ شدن ارزش ها می شود

  • کد خبر : 26089
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
کمرنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر موجب کمرنگ شدن ارزش ها می شود

به گزارش دیار شهریار؛ نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بستان آباد به امامت حجت الاسلام رضوی و با حضور مردم شهرستان در محل مسجد جامع بستان آباد اقامه گردید. حجت الاسلام رضوی در خطبه های نماز جمعه با اشاره به فرارسیدن ماه محرم گفت: محرم ماه شهادت حضرت سید الشهدا در کربلا است […]

به گزارش دیار شهریار؛ نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بستان آباد به امامت حجت الاسلام رضوی و با حضور مردم شهرستان در محل مسجد جامع بستان آباد اقامه گردید.

حجت الاسلام رضوی در خطبه های نماز جمعه با اشاره به فرارسیدن ماه محرم گفت: محرم ماه شهادت حضرت سید الشهدا در کربلا است که ضرورت بزرگداشت آن مبرهن و واضح می باشد.

رضوی در ادامه با اشاره به اهمیت بزرگداشت محرم و عاشورا به عنوان تعظیم شعائر و پاسداری از ارزش ها، از حضور امت ولایی و حسینی در مراسمات عزا تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه بستان آباد ضمن اشاره به وجود برخی خرافات در عزاداری ها بر لزوم مقابله مردم و مسولین با عزاداری های آمیخته با خرافات و نا متعارف تاکید کرد.

رضوی گفت: متاسفانه در برخی از نقاط کشور شاهد رواج نوعی از عزاداری های آمیخته با خرافات هستیم که هیچ سازگاری با عزاداری اصیل و مورد تایید اسلام ندارد؛ این نوع عزاداری عموما مورد تایید جبهه استکبار  بوده و با هدف وهن مذهب در حال اجرا است.

وی از علمای اسلام و مردم متدین خواست در برابر انحرافات در عزاداری ها و مراسمات مقابله کنند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان بستان آباد با اشاره به ابعاد مکتب عاشورا خاطر نشان کرد:مکتب اباعبدالله الحسین و عاشورا مکتب انسان سازی است و باید در اهداف و ابعاد آن تامل و تدبر کرد، صرف عزاداری بر امام حسین بدون تدبر در هدف ایشان کاری بی هوده و به دور از انتظار خود حضرت امام حسین است چرا که ایشان فرمودند کشته ی عبرات هستند به این معنی که هر بار مرور حادثه ی عاشورا باید درس عبرتی برای امت اسلامی باشد.

امام جمعه بستان آباد با اشاره به نامگذاری هفته اول محرم به نام هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: در واقع هدف اصلی قیام امام حسین امربه معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی بود.

رضوی گفت: کمرنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر موجب کمرنگ شدن ارزش ها می شود که در این صورت بایستی شخص بزرگواری چون امام حسین در راه احیای این ارزش ها به شهادت برسد.

امام جمعه بستان آباد در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به مساله حقوق های نجومی گفت: یکی از ارزش هایی که باید همیشه  در برابر اشرافی گری و ثروت اندوزی پاسدار آن بود  کسب حلال و مشروع است ، مساله ی حقوق های نجومی مساله ی غیر مشروعی است که باید دولت و مسولین در برابر آن از هیچ اقدام موثری فرو گذار نکنند اما شاهد اقدامات موثری در این زمینه از سوی دولت و مسولین نبوده ایم.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=26089

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.