• امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024

استاد شهریار از مفاخر شیعه و جهان اسلام است‌

  • کد خبر : 2723
  • ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
استاد شهریار از مفاخر شیعه و جهان اسلام است‌

به گزارش دیار شهریاربه نقل از روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در دیدار با اعضای شورای سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی استاد شهریار، با تاکید بر اینکه شهریار نه تنها از مفاخر آذربایجان بلکه از مفاخر شیعه و جهان اسلام است، اظهار داشت: اشعار وی نیز در خارج از جغرافیای آذربایجان، در ایران […]

به گزارش دیار شهریاربه نقل از روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در دیدار با اعضای شورای سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی استاد شهریار، با تاکید بر اینکه شهریار نه تنها از مفاخر آذربایجان بلکه از مفاخر شیعه و جهان اسلام است، اظهار داشت: اشعار وی نیز در خارج از جغرافیای آذربایجان، در ایران و کلیه کشورهایی که با زبان آذری آشنا هستند، جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی افزود: شخصیت استاد شهریار را می‌توان در دو بُعد خلاصه کرد، یکی اوایل شروع به کار که وارد عرصه  شعر و شاعری شد و بُعد دیگر، اواخر عمر استاد است که در این برهه از زندگی بیشتر در مورد انقلاب و امام و بسیج شعر گفته‌اند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه در حال حاضر مهمترین مورد ابتلای جامعه، مسائل دینی و مذهبی است، گفت: این مسائل بیش از پیش از جانب غرب مورد هجوم قرار گرفته و با جنگ نرم در‌صدد ضربه‌زدن به ارزش‌های دینی و مذهبی است.

وی تصریح کرد: وظیفه ما در این رابطه این است که در مراسم و تجلیل‌هایی که از بزرگان و مفاخر برگزار می‌شود، بیشتر به بعد دینی و مذهبی و ابعاد آموزنده زندگی این چهره‌ها بپردازیم که این نگاه به‌طور حتم به نفع نظام و جامعه است.

آیت‌الله شبستری با تاکید بر اینکه در کنگره  استاد شهریار نیز باید به بُعد مذهبی و انقلابی که در آثار شهریار دیده می شود، توجه بیشتری صورت گیرد، اظهار داشت: با انتشار کتاب و جزوه‌هایی که بُعد مذهبی و انقلابی دارند، اهمیت ویژه این موضوع نمایان شود، چرا که شهریار اشعار حکمت آمیزی هم به زبان ترکی و هم به زبان فارسی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه مجموعه حیدر‌بابا از آثار فاخر شهریار محسوب می‌شود، افزود: امیدواریم که کنگره‌ای فاخر متناسب با نام و جایگاه شهر اولین‌ها برگزار شود و امیدواریم اهمیت‌دادن به ارزش‌های واقعی شعر شهریار، در حفظ انقلاب و نشر آثار این شاعر فقید در شرایط فعلی کشور مفید و موثر واقع شود.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=2723

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.