• امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024

هم ردیف خواندن منتقدین داخلی با جمهوری خواهان نهایت بی خبری است/ اگر دولتی ها استنکاف کنند، مجلس طرح ارائه می کند

  • کد خبر : 2993
  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
هم ردیف خواندن منتقدین داخلی با جمهوری خواهان نهایت بی خبری است/ اگر دولتی ها استنکاف کنند، مجلس طرح ارائه می کند

به گزارش دیار شهریار محمد کوثری عضو کمیسیون ویژه برجام با اشاره به نادرست بودن تحلیل مذاکره با آمریکا برای شکستن یا منزوی کردن اسرائیل به  آناج گفت: اسرائیل نطفه ی آمریکاست و این دو کشور منافع درهم تنیده ای با یکدیگر دارند. وی افزود: اسرائیل و آمریکا به یکدیگر وابسته هستند و هر نتیجه […]

به گزارش دیار شهریار محمد کوثری عضو کمیسیون ویژه برجام با اشاره به نادرست بودن تحلیل مذاکره با آمریکا برای شکستن یا منزوی کردن اسرائیل به  آناج گفت: اسرائیل نطفه ی آمریکاست و این دو کشور منافع درهم تنیده ای با یکدیگر دارند.

وی افزود: اسرائیل و آمریکا به یکدیگر وابسته هستند و هر نتیجه و سرنوشتی برای یکی از این دو کشور محقق شود برای دیگری هم محقق خواهد شد.

کوثری اظهار داشت: آمریکا و استکبار جهانی، اساسا اسرائیل را به عنوان مترسک بوجود آورده که ملت های اسلامی را بترساند و به منافع نامشروع خود دست یابد، لذا چنین تحلیلی ناشی از نادانی و خام فکری است.

محمد کوثری در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی آناج با اشاره به تحلیلی مبنی بر قیاس منتقدین داخلی با جمهوری خواهان آمریکا گفت: هم ردیف خواندن این دو گروه با یکدیگر نهایت بی خبری و بی انصافی است.

وی در ادامه افزود: جمهوری خواهان اساساً هیچ حق و امتیازی برای ایران قائل نیستند، این درحالی است که منتقدین داخلی، امتیاز کسب شده توسط تیم مذاکره کننده در مقابل تعهدات ایران را بسیار ناچیز تلقی می کنند. لذا اگر کسی چنین تحلیلی را داشته باشد یا از جریان با خبر نیست و یا مغرضانه رفتار می کند.

وی با اشاره به بد عهدی آمریکا گفت: با توجه به اینکه در توافق موقت ژنو خیلی از تعهدات طرف مقابل عملی نشد، لذا چه تضمین منطقی وجود دارد که حتی به تعهدات برجام هم عمل کنند؟

عضو کمیسیون ویژه برجام با اشاره به اقدامات قانونی مجلس و دولت در رابطه با برجام گفت: اگر در کمیسیون به این نتیجه برسیم که دولت باید لایحه بدهد، از مسئولین دولتی رسما درخواست می کنیم که لایحه تقدیم مجلس شود.

وی افزود: در صورت چنین تصمیمی، اگر دولتی ها استنکاف کردند، مجلس در قالب طرح، این مسئله را قانونی خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=2993

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.