• امروز : پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024

کارت هوشمند ملی کلید ورود به دولت الکترونیک است

  • کد خبر : 328
  • ۱۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
کارت هوشمند ملی کلید ورود به دولت الکترونیک است

به گزارش دیار شهریار علی جعفری آذر روز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی ثبت احوال شهرستان بستان آباد با اشاره به اینکه کارت هوشمند ملی کلید ورود به دولت الکترونیک است، از آغاز صدورکارت شناسایی هوشمند ملی بدون محدودیت سنی در استان خبر داد. وی افزود: از ابتدای امسال شرط سنی در صدور کارت هوشمند […]

به گزارش دیار شهریار علی جعفری آذر روز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی ثبت احوال شهرستان بستان آباد با اشاره به اینکه کارت هوشمند ملی کلید ورود به دولت الکترونیک است، از آغاز صدورکارت شناسایی هوشمند ملی بدون محدودیت سنی در استان خبر داد.
وی افزود: از ابتدای امسال شرط سنی در صدور کارت هوشمند ملی حذف و صدور این کارت برای همه رده های سنی ازطریق ثبت نام در دفاتر پیشخوان و دفاتر پستی صورت می گیرد.
وی با اشاره به اینکه در برخی روستاها و حتی شهرهای آذربایجان شرقی اموات بدون اخذ مجوز دفن از پزشکی قانونی یا پزشک معتمد دفن می شوند، اظهار داشت: دفن اموات خارج از چارچوب قانون و بدون اخذ گواهی دفن ازمراجع قانونی تبعات نامناسب اجتماعی و قضایی دارد که در برخی موارد حتی به نبش قبر نیز منجر شده است.
وی همچنین برخی مغایرت های آماری در مورد وفات را ناشی از عدم همکاری و تعامل برخی دستگاهها با ادارات ثبت احوال دانست وافزود: تجمیع گورستانها یا غسالخانه ها بویژه در شهرهایی که بیش از یک گورستان دارند و افزایش نظارت بر این مراکز از جمله راههای کاهش مغایرتهای آماری در مورد ثبت واقعه وفات است.
قاری زاده فرماندار بستان آباد نیز در این نشست از آمادگی بخشداری ها و دهیاری های شهرستان برای ساماندهی وضعیت غسالخانه ها و گورستانهای روستایی خبر داد و گفت: در بسیاری از روستاهای شهرستان حصارکشی و بهسازی گورستان وغسالخانه با اعتبارات دهیاری ها و کمک های مردمی آغاز شده که امیدواریم با همکاری مردم وتخصیص اعتبارات لازم همه گورستانهای روستایی شهرستان ساماندهی شود.
وی همچنین با ابراز نارضایتی از افزایش آمار طلاق در شهرستان، توسعه سبک زندگی اسلامی و توجه به آمیزه های دینی را یکی از راهکارهای مهم مقابله با این پدیده اجتماعی برشمرد.
قاری زاده در پایان خواستار تجمیع گورستانهای موجود در داخل شهر بستان آباد شد و گفت: در سطح شهر بستان آباد ۴ گورستان وجوددارد که اگر با تهیه زمین و امکانات مناسب محلی را برای تجمیع این گورستانها آماده کنیم بسیاری ازمشکلات آنها از جمله مشکلات بهداشتی حل خواهد شد.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=328

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.