• امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024

به مناسبت روز عصای سفید مراسم بزرگداشت نابینایان و کم بینایان در مدرسه باغچه بان توسط موسسه ی فردای روشن اوجان برگزار شد.

  • کد خبر : 32816
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷
به مناسبت روز عصای سفید مراسم بزرگداشت نابینایان و کم بینایان در مدرسه باغچه بان توسط موسسه ی فردای روشن اوجان برگزار شد.

دغدغه های نابینایان عزیز باید به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته و با مناسب سازی محیط شهری، امکان تردد آسان را برای نابینایان عزیز را فراهم و مطالبات آنان پیگیری شود .

به گزارش دیارشهریار به نقل از خبرنگار خبرگزاری تسنیم در بستان آباد، به مناسبت روز عصای سفید مراسم بزرگداشت نابینایان و کم بینایان در مدرسه باغچه بان توسط موسسه ی فردای روشن اوجان باحضور مسئولین شهرستان همراه با برنامه های فرهنگی هنری برگزار شد.

فاطمه سیدی یکی از مسئولین موسسه ی خیریه فردای روشن اوجان  در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در بستان آباد ضمن تبریک روز جهانی عصای سفید به نابینایان و کم بینایان عزیز شهرستان گفت : ۲۳ مهرماه، روز عصای سفید، بهانه ای است که یادی کنیم از عزیزانی که از نعمت بینایی محروم بوده اما دلی روشن دارند که دستان نوازش خداوند را بر روی گونه های تب دار گل ها، لمس می کنند، کسانی که در نفس های نسیم و در تار و پود جانشان، زندگی معطر می گردد.

مسئول موسسه ی فردای روشن اوجان  گفت : بی شک عصای سفید چونان پرچمی می باشد که به نشان استقلال در دست روشندلان به حرکت در می آید و آینه ای است که قدرت و نعمت خدایی را به تماشای تأمل و تفکر دیگران می گذارد.

وی به نقش اصحاب رسانه اشاره کرد و افزود : اصحاب رسانه ها نقش مهمی در پیگیری مطالبات نابینایان عزیز و فرهنگ سازی در جامعه برای رعایت حقوق این عزیزان بر عهده دارند.

فاطمه سیدی توجه به حقوق برابر برای جامعه معلولین و مناسب سازی معابر شهری و تلاش برای ایجاد اشتغال برای این عزیزان را از اهم دغدغه های نابینایان دانست و افزود : مطالبه های نابینایان عزیز  باید به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته و  با مناسب سازی محیط شهری، امکان تردد آسان را برای نابینایان عزیز را فراهم و مطالبات آنان پیگیری شود .

گفتنی است در این مراسم برنامه هایی همچون المپیاد درون مدرسه ای و برنامه های فرهنگی اجرا و در پایان  از معلم نابینای عزیز این مدرسه تجلیل شد.

 

 

 

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=32816

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.