• امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024

آذربایجان شرقی به استانی عاری از معتاد متجاهر تبدیل می‌شود

  • کد خبر : 3764
  • ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۳
آذربایجان شرقی به استانی عاری از معتاد متجاهر تبدیل می‌شود

به گزارش دیار شهریار اسماعیل جبارزاده در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به سفر اخیر هیئت دولت به استان با حماسه خواندن استقبال مردمی از رئیس جمهور در تبریز، اظهار داشت: استقبال پرشور مردم از رئیس جمهور به عنوان نماینده نظام جمهوری اسلامی، برگ زرین دیگری در سوابق درخشان مردم تبریز و […]

به گزارش دیار شهریار اسماعیل جبارزاده در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به سفر اخیر هیئت دولت به استان با حماسه خواندن استقبال مردمی از رئیس جمهور در تبریز، اظهار داشت: استقبال پرشور مردم از رئیس جمهور به عنوان نماینده نظام جمهوری اسلامی، برگ زرین دیگری در سوابق درخشان مردم تبریز و آذربایجان در حمایت از نظام جمهوری اسلامی بود.

وی با بیان اینکه این استقبال در بین سفرهای رئیس جمهور به سایر استان‌ها بی‌سابقه بود، افزود: حماسه سازان ۲۹ بهمن ۵۶ این بار نشان دادند که حامی خدمتگزاران خود هستند.استاندار آذربایجان شرقی به دستاورهای این سفر پرداخته و تصریح کرد: در سفر اخیر هیئت دولت پروژه های زیربنایی از جمله در حوزه راه، راه آهن، آب و فاضلاب، بیمارستان و مجموعه های فرهنگی و ورزشی برای سال ۹۴ و ۹۵ برای استان پیش بینی شده است که با اعتباری بیش از ۱۱۵۰ میلیارد ریال و ۵ برابر بودجه عمرانی استان است.

وی در ادامه به توطئه های استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی اشاره کرده و گفت: اگر امروز استکبار جهانی توان جنگ مستقیم با ایران ندارد در مقابل با حمایت از گروه های تروریستی از جمله داعش علیه ایران توطئه می کند.

جبارزاده به ضرورت کمک رسانی به مردم مظلوم سوریه و عراق تاکید داشته و اذعان کرد: جبهه مقاومت نیازمند کمک های مادی و معنوی مردم ایران است.

وی با یادآوری فرارسیدن فصل تابستان و بالا رفتن مصرف آب، خاطر نشان کرد: آذربایجان شرقی همچون اغلب مناطق کشور با مشکل کم آبی مواجه است از این روا ضرورت دارد که در مصرف آب صرفه جویی شود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه مصرف آب در کشور ما بیش از حد مجاز آن است، تاکید کرد: با صرفه جویی در مصرف آب بحران  آب را برطرف کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به فرا رسیدن روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اشاره داشته و افزود: مواد مخدر به تهدید برای بشریت تهدید بزرگی محسوب می شود که استکبار جهانی با تشکیل باندهای قاچاق در صدد تجارت مواد مخدر است.

جبارزاده با بیان اینکه استکبار جهانی سالانه ۶۰۰ میلیارد دلار بواسطه تجارت مواد مخدر سود می کند، گفت: باندهای قاچاق مواد مخدر سعی در توسعه بازار مصرف آن هستند و همگی در خطر آلوده شدن به مواد مخدر هستند.

وی تصریح کرد: ایران با توجه به محیط جغرافیایی خود با کشور افغانستان به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده مواد مخدر همسایه است و بیشتر در معرض خطر است.

استاندار آذربایجان شرقی به توطئه های آمریکا در حمله به آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم اشاره کرده و خاطر نشان کرد: نتیجه اشغال افغانستان توسط آمریکا از بین رفتن تروریسم نبوده بلکه امروز ثابت شده است که آمریکا از طریق افغانستان مواد مخدر دنیا را تامین می کند.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از مامورین مبارزه در این راه به شهادت رسیدند، تصریح کرد: با کنترل شبانه روزی مرزهای کشور در جهت مبارزه با مواد مخدر، هزینه های زیادی به نظام تحمیل شده است.جبارزاده ادامه داد: در نتیجه این مبارزات، سال گذشته ۵۵۰ تن مواد مخدر در کشور کشف شده و ۲۷۰ هزار نفر نیز دستگیر شدند.

وی به بیان تبعات مواد مخدر در کشور اشاره کرد و گفت:  ۷۰ درصد زندانیان مربوط به جرایم مرتبط با مواد مخدر بوده و همچنین ۵۵ درصد طلاق های صورت گرفته ناشی از این مشکلات مربوط به مواد مخدر است.

استاندار اذربایجان شرقی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد مبارزه با مواد مخدر، تاکید کرد: مبارزه با مواد مخدر باید اجتماعی شود و مردم باید در جریان تبعات آن قرار گیرند و صرفا مبارزه مسلحانه نمی تواند اثرات خانمان سور مواد مخدر را کاهش دهد.

وی با اذعان به اینکه ۵۵ درصد معتادان متاهل هستند و در نتیجه آن خانواده‌های آنها نیز با این بلا گریبانگیر هستند، گفت: اگر مردم نسبت به موضوع مبارزه با مواد مخدر جدی نباشند، با تهدید روبرو می شویم.

جبارزاده اشاعه اعتیاد در کشور را ناشی از توطئه استکبار آمریکا دانسته و افزود: امروز آمریکا فهمیده است که با جنگ نظامی نمی تواند نظام جمهوری اسلامی را شکست دهد لذا در صدد متلاشی کردن کشور از درون است که اعتیاد جوانان یکی از این راه ها است.

وی افزود: با معتاد شدن جوانان کشور علاوه بر مانع ایجاد شدن برای مبارزه انها برابر استکبار جهانی، خانواده های آنها نیز با این مشکل درگیر می شوند.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر تلاش جدی مردم در مبارزه با مواد مخدر، گفت: اگر مردم همکاری لازم را انجام ندهند تلاش های دولت و نیروهای نظامی و انتظامی ثمربخش نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه خانواده ها باید نسبت به فرزندان خود و رفت و آمد و رفتار آنها حساس باشند، تصریح کرد: خطر مواد مخدر به وضعیت رفاهی و فقر خانواده ها بستگی ندارد و همه در معرض خطر هستند.

جبارزاده از تشکیل کارگاه های آموزشی برای جمع آوری معتادان خبر داده و گفت: با همکاری مردم به دنبال جمع آوری معتادان و ارائه مهارت های کار برای آنها هستیم تا افراد معتاد را به جامعه بازگردانیم.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=3764

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.