• امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024

چرخش حیرت انگیز احمد توکلی:برجام نقاط تلخی دارد که نمی شود تحمل کرد

  • کد خبر : 4699
  • ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰
چرخش حیرت انگیز احمد توکلی:برجام نقاط تلخی دارد که نمی شود تحمل کرد

به گزارش دیار شهریار در حالی که دکتر احمد توکلی در همان روز های ابتدایی اعلام توافق وین در مصاحبه ای با سایت خبری ایلنا  ضمن قدردانی از ۲۳ ماه مذاکره طاقت‌ٰفرسای مذاکره‌کنندگان با ۵ قدرت بین‌المللی و اتحادیه اروپا، تصریح کرده بود: «تلاش دیپلماتیک صورت‌گرفته، بسیار گرانقیمت است و به اندازه ۳۰ سال دیپلماسی و […]

به گزارش دیار شهریار در حالی که دکتر احمد توکلی در همان روز های ابتدایی اعلام توافق وین در مصاحبه ای با سایت خبری ایلنا  ضمن قدردانی از ۲۳ ماه مذاکره طاقت‌ٰفرسای مذاکره‌کنندگان با ۵ قدرت بین‌المللی و اتحادیه اروپا، تصریح کرده بود: «تلاش دیپلماتیک صورت‌گرفته، بسیار گرانقیمت است و به اندازه ۳۰ سال دیپلماسی و سیاست خارجی کشورمان را فربه می‌سازد» در جدیدترین موضع خود در پاسخ به سوال نماینده انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند مبنی بر اینکه شما چطور طرح دو فوریتی برجام را امضا کردید، با اشاره به نقاط تاریک برجام تلاش نمود تا مواضع پیشین خود را به نحوی اصلاح کند و گفت: «بنده طبق اختیار قانونی که داریم امضا کردم چون دولت ۲۲ ماه زحمت کشیده و به نتیجه ای رسیده است که تلخ و شیرین آن با هم قاطی است».

به گزارش دیار شهریار  وی با اشاره به اینکه برجام نقاط تلخی دارد که نمی توان تحمل کرد با اشاره به خطرات برجام گفت: «نقاط شیرینی هم دارد اما در مجموع هم دستاوردهایی را برای ملت ایران دارد و هم خطرات بزرگی را برای ملت دارد».

برجام نقاط تلخی دارد که نمی شود تحمل کرد

توکلی با اشاره به اینکه با رد برجام مخالفم؛ چراکه هزینه بیشتری برای نظام دارد، افزود: «با قبول برجام هم مخالفم؛ اما شرط گذاشتیم که دولت در حین اجرا مقاومت کند و یک سری شکاف هایی که ممکن است دشمن ورود کند را ببندند، با این طرح همه شکاف ها را نمی تون بست و بنده طرح را ضعیف می دانم».

بنده به این دولت رای ندادم و اشتباه هم نکردم

توکلی افزود: «بنده به این دولت رای ندادم و اشتباه هم نکردم، اما دولت ایران است و بنده به عنوان نماینده مردم حتما به دولت کمک می کنم».

وی همچنین به سوالی در مورد کرسنت، هم گفت: «پرونده این موضوع را شورای امنیت ملی در اختیار دارد و پیگیری می کند و بنده رسما از این موضوع کناره گرفتم؛ اما غیر رسمی مشورت می دهم».

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در مصاحبه ای گفته بود «دولت هاشمی و خاتمی را موفق ترین دولت های ایران می دانم» گفت: «منظورم از نظر سیاست و فرهنگ نبود و از نظر اقتصادی هم بنده از مخالفین سر سخت هاشمی بودم؛ اما وقتی از نظر اقتصادی مقایسه کردیم از بقیه بهتر بود».

توکلی بیان داشت: «هاشمی تورم ۵۰ درصد را هم داشت؛ اما آنقدر جسارت داشت که سیاست تعدیل را اجرا کند و تورم را به ۲۳درصد برساند».

وی با بیان اینکه هاشمی کشور را بدهکار کرد؛ بدهی حتی بعدا هم پرداخت نشد، گفت: «هاشمی از نظر اقتصادی نسبت به رئیس دولت اصلاحات، احمدی نژاد و روحانی موفق تر بوده است».

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه دولت اصلاحات از نظر سیاسی تنش زا بود و معتدل نبود، گفت: «رئیس این دولت از نظر فرهنگی و سیاسی معتدل نبود؛ اما از نظر اقتصادی معتدل بود».

این در حالی است که پیش از این در مورد دولت اصلاحات گفته بود: «در کل می‌توانم بگویم دولت ایشان به دور از افراط بود. نه افراطی در تجمل‌گرایی وجود داشت نه افراطی در جنبه‌های دیگر. حتی برخی ایرادهای کارگزارانی‌ها را هم نداشتند. کارگزاران ضعف‌های خود را تئوریزه می‌کردند اما آقای خاتمی و اطرافیان‌شان اگر کاری انجام می‌دادند سعی در تئوریزه کردن آن نداشتند. مثلا اگر فسادی رخ می‌داد آقای کرباسچی می‌گفت، حالا کار انجام شده ١٠ درصد هم این وسط هدر برود. این اشتباه است. معنی این حرف تئوریزه کردن فساد است. این نشان‌دهنده عقب‌ماندگی در علم سیاست و اقتصاد است. جایی دیگر اگر تجمل‌گرایی می‌کردند باز آن را تئوریزه می‌کردند در حالی که دولت آقای خاتمی اگر هم راه دیگران را می‌رفت، سعی در تئوریزه کردن خطا نداشت. یک نکته را اشاره کنم. ما از تجمل‌گرایی برای مردم حرف نمی‌زنیم، اما دولتی‌ها نباید تجمل‌گرا باشند، چون دست‌شان در جیب مردم است».

وی پیش از این نیز مدعی شده بود که یکی دیگر از محسنات دولت اصلاحات نحوه برخورد با منتقدان بوده است و در این باره گفته بود: «در ضمن آقای خاتمی رفتار متفاوتی با منتقدان داشت. وقتی نامه‌ای به ایشان نوشتیم و ضعف‌های سیاست تعدیل را گوشزد کردیم، ایشان برخوردی مودبانه داشتند و حتی از نامه ما استقبال کردند. نامه ما را به مرحوم نوربخش ارجاع دادند اما ایشان ترتیب اثری نداد. می‌خواهم بگویم شخص رییس‌جمهور در آن دوره رفتار معتدل‌تری داشت».

برخی از خرابی هایی که الان گرفتار آن هستیم سنگ بنای آن را هاشمی گذاشت

توکلی با اشاره به اینکه برخی از خرابکاری هایی که الان گرفتار آن هستیم سنگ بنای آن را هاشمی گذاشت، گفت: «تجمل گرایی از دوران هاشمی با ساخت ساختمان های چند طبقه آغاز شد».

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نامه چهار وزیر به رئیس جمهور و هشدار در مورد وضعیت اقتصادی کشور هم گفت: «روحانی کسی را مشاور ارشد خود گذاشته است که راه همان های قبلی را تبلیغ می کند و باعث دردسر است».

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: «اینکه چهار وزیر به رئیس جمهور نامه نوشتند کار خیلی عجیبی بود و بنده گفتم که احتمالا اینها روحانی را به اندازه کافی نمی بینند که به او نامه می نویسند و رسانه ای هم می کنند».

توکلی ادامه داد: «بنده با یکی از چها وزیری که نامه به روحانی نوشته بودند، صحبت کردم و گفتم که چرا در این موضوع با خود روحانی صحبت نمی کنید؟ چرا موضوع را رسانه ای کردید؟ این وزیر به بنده گفت: روحانی اصلا به ما وقت نمی دهد که با او صحبت کنیم و من پرسیدم که مگر شما برای صحبت کردن با روحانی باید وقت بگیرید».

وی با بیان اینکه مجلس و دولت خیلی اقتصاد مقاومتی را انجام نمی دهند، افزود: «اجرای اقتصاد مقاومتی سختی دارد و از خودگذشتی می خواهد؛ بنابراین ما یشتر از اینکه کار کنیم حرف می زنیم».

ورود مک‌دونالد به کشور توهین به ملت است

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه آمریکا برای ساقط کردن حکومت ایران برنامه دارد، گفت: «اگر آمریکا حکومت ایران را ساقط کند به هیچ یک از ما ملت رحم نخواهد کرد؛ چراکه آمریکا دشمن خونی ما است و آنها طبق گفته خودشان  می خواهند ریشه ایران را بخشکانند».

توکلی در پاسخ به سوالی در مورد مک دونالد هم گفت: «دو شرکت مک دونالد و کوکاکولای آمریکا اثر فرهنگی کوبنده دارد».

وی با بیان اینکه مک دونالد تحقیر ماست و نباید به ایران بیایید، گفت: «همان اکبرجوجه اگر باشد از این مک دونالد خیلی بهتر است».

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: «اگر بخواهند شرکت مک دونالد را بیاورند بنده مخالم؛ چراکه توهین به ملت ایران است».

توکلی در خصوص تحصن مقابل مجلس هم گفت: «تحصن مقابل مجلس توجه نمایندگان را به برخی از مسائل جلب کرد».

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=4699

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.