• امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024

برجام ابزاری برای نفوذ

  • کد خبر : 4793
  • ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
برجام ابزاری برای نفوذ

امیر لشکری – دانشجوی رشته علوم سیاسی چندی است که حضرت آیت الله امام خامنه ای در سخنرانی های خویش درباره خطر نفوذ دشمن در کشور به مسولین و مردم هشدار می دهند. تذکراتی که پس از قوت گرفتن بحث مذاکرات هسته ای به صورت جدی از سوی ایشان مطرح شده است. از بیانیه لوزان […]

امیر لشکری – دانشجوی رشته علوم سیاسی

چندی است که حضرت آیت الله امام خامنه ای در سخنرانی های خویش درباره خطر نفوذ دشمن در کشور به مسولین و مردم هشدار می دهند. تذکراتی که پس از قوت گرفتن بحث مذاکرات هسته ای به صورت جدی از سوی ایشان مطرح شده است.

از بیانیه لوزان چندی نگذشته بود که مقام معظم رهبری در دیدار سالیانه خود با مداحان اهل بیت و طهارت(ع) فرمودند: به هیچ وجه اجازه داده نشود که آن ها به بهانه نظارت به حریم امنیتی و دفاعی کشور نفوذ کنند؛ مطلقا مسولان نظامی کشور به هیچ وجه ماذون نیستید که به بهانه نظارت یا بازرسی و مانند این ها، بیگانگان را به حریم و حصار امنیتی و دفاعی کشور راه بدهند، یا توسعه دفاعی کشور را متوقف کنند. توسعه دفاعی و توانایی دفاعی کشور، مشت محکم ملت در عرصه نظامی است و بایستی همچنان محکم بماند و محکم تر شود.   ۲۰/۱/۹۴

اما بعد از توافق هسته ای وین که در تیرماه اتفاق افتاد به دفعات رهبری ابعاد نفوذ دشمن را تبیین فرمودند. به عنوان مثال ایشان در یکی از بیاناتشان فرمودند: نیت آن ها (امریکایی ها) این بود که از مذاکرات و از این توافق وسیله ای پیدا کنند برای نفوذ در داخل کشور. ما این راه بستیم و این راه را به طور قاطع خواهیم بست. نه نفوذ اقتصادی آمریکایی ها را در کشورمان اجازه خواهیم داد؛  نه نفوذ سیاسی آن ها را؛ نه حضور سیاسی آن ها را، نه نفوذ فرهنگی آن ها را.  ۲۶/۵/۹۴

نگرانی که امروز در کشور وجود دارد بحث برجام و ابعاد فرهنگی، سیاسی ، و اقتصادی این طرح است چرا که تعدادی از کارشناسان اعتقاد دارند  مذاکره با آمریکایی ها این فرصت را به آن ها می دهد تا از طریق در کشور نفوذ کنند و از نگاه مسئولین آمرکایی برجام روزنه ای برای نفوذ آن ها در حوزه سیاسی، اقتصادی و حتی امنیتی کشور ماست.  اساسا با توجه به بیانات صریح مسئولینآمریکایی،  آمریکا در تلاش است از کلیت برجام و این مذاکرات پلی برای ورود و نفوذ به کشور ما ایجاد نماید تا بلکه از این طریق بتواند به همان اهداف اولیه اش یعنی براندازی نظام جمهوری اسلامی دست یابد،که البته پی بردن به طرح و نقشه دشمن در شرایط کنونی بصیرت و تیز بینی خاص خود را می طلبد که متاسفانه در تعدای از رجال سیاسی کشور دیده نمی شود.

رهبر انقلاب در یکی دیگر از سخنانشان در مورد نفوذ دشمن فرمودند: امروز نفوذ دشمن یکی از تهدیدهای بزرگ برای این کشور است. آن ها به دنبال نفوذند. اهمیت نفوذ سیاسی و فرهنگی به مراتب بیشتر است .البته کم اهمیت ترین نفوذ اقتصادی است.  نفوذ امنیتی هم ممکن است جزو موارد کم اهمیت باشد. از همه مهم تر نفوذ در زمینه فرهنگی است و اینکه باور هایی جامعه را دگرگون کنند و آن باورهایی را که توانسته این جامعه را سر پا نگه دارد جابه جا کند و خدشه نماید و در آن ها اختلال و رخنه به وجود بیاورند .میلیارد ها برای این مقصود خرج می کنند.

رهبری  در ارتباط با نفوذ سیاسی می فرمایند: نفوذ سیاسی این است که در مراکز تصمیم گیری و اگر نشد تصمیم سازی نفوذ بکنند وقتی دستگاه های سیاسی و مدیریتی یک کشور تحت تاثیر دشمنان مستکبر قرار گرفت آن وقت همه تصمیم گیری ها برطبق خواست و میل و اراده مستکبرین انجام خواهد شد. برای آن ها بهتر است که از خود آن ملت کسانی که در راس کشور باشند که مثل آن ها فکر کنند مانند آن ها و برطبق مصالح همان ها تصمیم بگیرند. ۲۵/۶/۹۴

در این نوشتار میخواهیم به چند مورد از مصادیق ابعاد نفوذ در حوزه های مختلف اشاره کینم که در سخنرانی های رهبری انقلاب مورد تاکید ایشان بوده است :

۱- نفوذ فرهنگی

نفوذ فرهنگی که بروز شده پروژه ناتوی فرهنگی  در شرایط پسابرجام است خطرناک ترین بخش پروژه نفوذ باشد. تصویر صف بستن مردم در شوروی سابق در برابر فروشگاه های مک دونالد برای خوردن سیب زمینی سرخ کرده آمریکایی! یکی از عوامل اصلی فروپاشی ژریم کمونیستی بود دشمن تمایل دارد تصاویری از این صف از میادین اصلی تهران به دنیا مخابره کند تا این صف ها را نماد پشیمانی مردم از وقوع انقلاب اسلامی جلوه دهد.

نفوذ فرهنگی از طریق جهانی سازی فرهنگ آمریکایی در زیست بوم ایران اسلامی و جهانی شدن فرهنگ لیبرالیستی و اومانیستی را می توان گسترش و حاکمیت فرهنگی خاص در پهنه جهانی دانست که این فرهنگ در پروسه ای خاص و با استفاده از ابزارهای مناسب اندیشه خود را به کل دنیا و از جمله ایران صادر میکند.

۲- .نفود سیاسی از طریق عادی سازی و قبح شکنی از نشست و برخاست با آمریکایی ها و به قدرت رسیدن جریان غربگرا و لیبرال از طریق انتخابات با هدف دموکراتیزه کردن لیبرالیسم در کشور ایران دنبال می شود.

۳- نفوذ اقتصادی با ابزار های ظاهری تجارت و بازرگانی و ورود کالاهای آمریکایی و باز شدن پای شرکت های آمریکایی با هدف تشدید وابستگی اقتصادی کشور به شریان جهانی اقتصاد کاپیتالیستی طراحی شده است.

 

نخبگان جامعه باید توجه داشته باشند که خطر نفوذ توهم نیست؛  بلکه نفوذ،  اسم رمز و ابراستراتژی آمریکا در مدیریت شرایط فعلی در جهت براندازی نطام اسلامی ایران است که از منابع زیر میتوان شواهد متعددی در ابره آن یافت:

۱- اسناد امنیت ملی و راهبردی

۲- مواضع دولتمردان و مقامات آمریکایی

۳- راهبرد های نهادهای امنیتی و اطلاعاتی آمریکا نظیر شورای امنیت ملی و۱۶ نهاد اطلاعاتی

۴- توصیه ها و گزارشات اتاق های فکر و اندیشکده های دولتی و غیر دولتی آمریکایی

 

به عنوان نمونه:

الف- تغییر تاکتیک ایالات متحده از تقابل و تعارض به تعامل و ارتباط پیشنهاد اتاق فکر وزارت خارجه به اوباما بوده است.

ب- .وسوسه کردن ایران به تعامل با آمریکا برای نفوذ و بازگشت به ایران است در گزارش مرکز خاورمیانه سابان با صراحت هدف از این مرحله را این گونه بیان می کند: تغییر در رفتار ایران از طریق تعامل و تشویق  همچنین در ادامه گزارش مرکز سابان پیرامون تعامل تاکید می شود:این رویکرد موفقیت گستره ای در دراز مدت دارد و تغییر حکومت را به دنبال دارد.

ج- در همین زمینه پیتر هارل عضو اندیشکده مرکز امنیت امریکای جدید درباره فرا توافق توصیه کردکه  با سرمایه گذاری روی توافق هسته ای باید به دنبال ایجاد اصلاحات سیاسی و تداوم حمایت آمریکا از فعالان حامی ایجاد اصلاحات در ایران بود.

و در پایان این یادداشت به سخنرانی رهبر انقلاب اشاره میکنیم که فصل الخطاب به مسولین کشور در مورد مذاکره با آمریکا بود.

ایشان در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی سپاه پاسداران فرمودند:ا ینکه با مذاکره با آمریکا مخالفیم علتی دارد؛ مذاکره‌ی آمریکا با جمهوری اسلامی یعنی نفوذ؛ می‌خواهند راه را باز کنند برای تحمیل. در همین مذاکرات هسته‌ای، هرجا فرصت پیدا کردند یک نفوذی کردند؛ الحمدلله طرف ایرانی حواسش جمع بوده اما یک جاهایی بالاخره یک فرصت‌هایی آنها پیدا کردند و یک حرکت مضر برای منافع ملی انجام دادند. مذاکره با آمریکا ممنوع است به خاطر مضرات بی‌شماری که دارد و منفعتی که اصلاً ندارد‌.

 

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=4793

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. عالی بود

  2. خیلی خوب بود
    اجرکم عندالله
    منتظر بقیه مطالب خوب و تاثیر گذارت هستیم
    موفق باشی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.