• امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024

حمایت مسئولان از ورزش در حد شعار است/ بارها تماس گرفتم اما نتوانستم نماینده شهرستان را ببینم

  • کد خبر : 5085
  • ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۳
حمایت مسئولان از ورزش در حد شعار است/ بارها تماس گرفتم اما نتوانستم نماینده شهرستان را ببینم

به گزارش دیار شهریار داود ساعد یکی از افتخار آفرینان کشور در عرصه ورزش است. این قهرمان پرس سینه و پرورش اندام سالهاست که با شرکت در مسابقات کشوری و بین المللی توانسته است برای شهرستان بستان اباد و کشور عزیزمان ایران افتخارات بسیاری را کسب کند. در آستانه هفته تربیت بدنی به بهانه تقدیر […]

به گزارش دیار شهریار داود ساعد یکی از افتخار آفرینان کشور در عرصه ورزش است. این قهرمان پرس سینه و پرورش اندام سالهاست که با شرکت در مسابقات کشوری و بین المللی توانسته است برای شهرستان بستان اباد و کشور عزیزمان ایران افتخارات بسیاری را کسب کند. در آستانه هفته تربیت بدنی به بهانه تقدیر از ورزشکاران شهرمان گفتگویی صمیمی و البته صریح با این قهرمان شهرستان بستان آباد داشتیم. انتقادات صریح او در نوع خود جالب توجه است. متن گفتگوی دیار شهریار به ایشان به این شرح است:

برای شروع معرفی کوتاهی از خودتان بفرمایید.

بنده داود ساعد هستم. متاهل هستم و ۳۰سال سن دارم. اهل شهرستان بستان آباد هستم. از پانزده سالگی در ورزش بدن سازی فعالیت داشتم و حدود ۱۰سال است که در رشته ی پرورش اندام و پرس سینه فعالیت می کنم. با توجه به این که پدرم هم ورزشکار بودند و در رشته ورزش باستانی و قوی ترین مردان فعالیت می کردند من هم به ورزش علاقه و گرایش پیدا کردم ،

از افتخارات و عناوینی که کسب کرده اید چند نمونه بفرمایید.

بنده ۱۵سال پی در پی قهرمان مسابقات استانی بوده ام.

۸ دور در مسابقات کشوری و انتخابی تیم ملی قهرمان شده ام.

در سال۲۰۰۹ در مسابقات آسیایی قهرمان قهرمانان آسیا شده ام و در همین مسابقات به عنوان برترین پرسور آسیا انتخاب شدم.

در سال ۲۰۱۰در فیلیپین قهرمان شده ام در سال ۲۰۱۲ در مسابقات تایوان عنوان دوم را کسب کرده ام در سال۲۰۱۲ در مسابقات اروپایی که در گرجستان برگزار شد دوم شدم. مدتی مربی تیم ملی نوجوانان بودم. مسئول کمیته مربیان فدراسیون پرورش اندام هستم و هم اکنون هم با فدراسیون همکاری دارد. مسئول کمیته فنی پرس سینه استان و رئیس هیئت بدنسازی شهرستان بستان آباد هستم.

رشته شما که جزو رشته های المپیک نیست؟

خیر اما در المپیک سال ۲۰۱۶به طور آزمایشی رشته ی پرس سینه هم حضور خواهد داشت و اگر جواب داد در دوره های بعد شاهد حضور رسمی این رشته در بازی های المپیک خواهیم بود

احتمال حضور شما هم در این دوره المپیک وجود دارد؟

بله احتمالا ۴یا ۵ نفر از آسیا انتخاب شوند که احتمال حضور بنده نیز وجود دارد

nhog

مشکلاتی که در حوزه ی ورزش خودتان دارید چه مواردی هستند؟

بنده برای شرکت در مسابقات ماه ها از خانواده ام دور بوده ام. من از آقای ابراهیمی رئیس اداره ورزش و جوانان تشکر می کنم که در حد توان ، همواره کمک حال ورزشکاران شهرستان بوده اند اما آقای قاری زاده فرماندار و آقای نوری نماینده مجلس به هیچ عنوان به ما کمک نکردند . حمایت های مسولین ارشد شهرستان همواره در حد شعار بوده است و در مقام عمل ما هیچ اقدامی را شاهد نبوده ایم

منظورتان دقیقا از حمایت چیست؟ چه انتظاراتی دارید؟

ببینید وقتی اداره ورزش و جوانان نمی تواند در تامین هزینه های مسابقات به حد کافی اقدام کند این جا مسولین ارشد شهرستان می توانند وارد شوند. نماینده شهرستان و فرماندار می توانند از حمایت های بخش خصوصی ، کارخانه ها و صنایعی که در حوزه استحفاظی شهرستان هستند به عنوان حامی و اسپانسر بخش ورزش استفاده کنند. تعداد  صنایعی که در حوزه ی شهرستان بستان آباد هستند اما عوارض خود را به نهاد های استانی یا ادارات تبریز پرداخت می کنند کم نیستند. چرا نباید این عوارض و پرداخت ها توسط مسولین شهرستان جذب نشوند؟ یا مثلا نماینده شهرستان آقای نوری با استفاده از احکام قهرمانی ورزشکاران شهرستان می تواند حمایت های مالی وزارت ورزش و جوانان را جلب کنند ؛ همانطور که در زمان نماینده سابق شهرستان این کار انجام می گرفت.  نهاد هایی مانند شهرداری هم بودجه ی فرهنگی و ورزشی دارند که این بودجه به دست طیف معدودی می رسد. ما در طول مسولیت آقای نوری فقط یک بار ایشان را دیده ایم ؛ آن هم در یک جلسه  که تعداد زیادی از ورزشکاران حضور داشتند. من چندین بار با ایشان تماس گرفته ام و درخواست دیدار حضوری داشته ام اما هیچ گاه موفق نشدم که ایشان را ببینم. بنده به عنوان رئیس هیئت بدن سازی نماینده ۷۰۰نفر ورزشکار هستم تا مشکلات آن ها را به مسولین شهرستان انتقال دهم و اینکه بروم در دفتر نماینده صف بایستم تا بعد از ۲۰۰ نفر مراجعه کننده یک نامه به دفتر ایشان تحویل دهم دردی از ورزش شهرستان دوا نمی کند . از این کاغذ بازی های اداری و وعده های دروغین خسته شده ایم .

تا چه حد مسئولین در جریان افتخار آفرینی های شما هستند ؟ آیا به نظر شما از ورزشکاران شهرستان حمایت کافی انجام می شود؟

اداره ورزش و جوانا در جریان این موفقیت ها بوده اند و شرکت در مسابقات با همت مسئولین این اداره صورت می گیرد اما در باره مسئولین ارشد شهرستان کمتر اتفاق می افتد. حمایت های مادی هم ک هتا کنون انجام گرفته به هیچ عنوان کافی نیست. البته حمایت از ورزشکار فقط حمایت مادی نیست. این که یک جلسه تشکیل بدهیم و به دور از آمار سازی های همیشگی و عکس های تبلیغاتی از یک ورزشکار تقدیر کنیم و به یاد او باشیم انتظار زیادی نیست. به طور مثال در چند روز گذشته آقای اسبقیان مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان به شهرستان ما آمدند. بنده بعد از رفتن ایشان در جریان حضور ایشان در شهرستان قرار گرفتم. انتقاد بنده این است که وقتی یک مسول استانی به شهرستان می آید برنامه ریزی را طوری انجام می دهند که وقت ایشان با صحبت با فرماندار شهرستان در فرمانداری  و بازدید از چند طرح نیمه ساخت پر می شود. آقای فرماندار چه صحبتی با آقای اسبقیان می تواند داشته باشد؟!

چرا از هیئت های ورزشی دعوت نشده است تا در جلسه ای مشکلات و مطالبات خود را با مدیر کل در میان بگذارند.

هنگامی که مقامی در مسابقات کسب می شود برخی آقایان در چاپ عکس ورزشکار و گزارش دادن به عنوان عملکرد خود با هم مسابقه می دهند؛ اما واقعا در مرحله عمل کسی به فکر پیشبرد جدی ورزش شهرستان نیست. البته باز هم می گویم که آقای ابراهیمی نهایت تلاش خود را می کنند و انتقاد ما از مسولان بالاتر است .

آیا از تجربیات شما به عنوان یک قهرمان ورزشی در جلسات کمیته های مختلف ساماندهی امور فرهنگی ورزشی جوانان شهرستان استفاده شده است؟

خیر هیچ وقت این امر اتفاق نیافتاده است.

به نظر شما نقش ورزش در کاهش آسیب های فرهنگی و جتماعی در جامعه چه می تواند باشد؟

امر به ورزش امر به معروف است. ورزش نماد قدرت و سلامت و در واقع نماد علی (ع) است.  ورزش در پیشگیری از اعتیاد و سلامت جسمی روحی روانی و اخلاقی جامعه فوق العاده موثر است . بسیاری از هزینه هایی که صرف درمان بسیاری از بیماری ها می شود یا صرف مقابله با آسیب های فرهنگی می شود اگر صرف ورزش شوند نتایج بهتری را به دنبال دارند. اما متاسفانه با ورزش به طور شعاری برخورد می کنند. تمامی ادارات و نهاد هایی که از ورزش می گویند و بنر نصب می کنند هیچ گاه در صدد نبوده اند که به طور عملی در نهاد خود ورزش را بین کارکنان خود نهادینه کنند. بار ها می بینیم در شهر همایش پیاده روی برگزار می کنند و مسئول مربوطه خودش حضور ندارد! ما در شهر دو باشگاه بدنسازی داریم که برای اخذ مجوز آن ماه ها باید از طریق مراکز استانی اقدام کنیم اما در شهر بیش از ۲۰ سفره خانه ی سنتی داریم که قلیان سرو می کنند و به راحتی برای آن ها مجوز صادر می شود و انتظار داریم ورزش در جامعه گسترش یابد!

آیا قبول دارید برخی از افرادی که در باشگاه های پرورش اندام ورزش می کنند برخی مشکلات فرهنگی در بین آن ها دیده می شود؟

باشگاه با باشگاه فرق دارد. بدنسازی به خانواده ها بد معرفی شده است. گاها حتی دیده می شود که خانواده ها تفاوت باشگاه بدنسازی با کلوپ بازی های رایانه ای را متوجه نیستند و هر دو را باشگاه تلقی می کنند! ورزش یک عامل سرزندگی روحی  و اخلاقی است و یک ورزشکار هر چقدر پر بارتر شود باید سر به زیر تر باشد و با مرام و سیره مولا علی (ع) رفتار کند.

در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید.

بنده در پایان از خانواده ام؛ مخصوصا از پدر و مادرم و برادرانم و همسرم تشکر ویژه ای دارم که موفقیت های من در سایه حمایت ها و صبوری های آن ها بوده است. از شما هم که این فرصت را در اختیار من قرار داده اید تا صدای ما به گوش مسولین شهرستان برسد کمال تشکر را دارم و آرزوی موفقیت برای شما دارم.

-ما هم برای شما آرزوی موفقیت روز افزون داریم.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=5085

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. جناب آقای ساعی اگر الان که به زمان برگزاری انتخابات مجلس دهم نزدیک می شویم با آقای مهندس نوری نماینده شهرستان تماس بگیرید و تقاضای ملاقات نمایند قطعا آقای مهندس شکسته نفسی خواهند نمود و جهت شنیدن مشکلات و مطالبات شما برادر عزیز و سایر ورزشکاران شخصا به دیدار شما خواهند آمد.البته نه برای حل و فصل مشکلات بلکه برای دادن وعده وعید های سر خرمنی و جلب نظر آرای ورزشکاران و ورزش دوستان ،پس اگر مشتاق دیدار آقای مهندس هستید زمان را از دست ندهید.

    • انتقاد تخریب کننده به این میگویند……چرا بدون دلیل تهمت میزنیم نمیدانم نماینده شدن چه ارزشی دارد که به قیمت آخرتمان میخریمش؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.