• امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024

دولت باید به درآمدزایی در روستاها توجه کند

  • کد خبر : 5700
  • ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۸:۳۳
دولت باید به درآمدزایی در روستاها توجه کند

. به گزارش دیار شهریار غلامرضا نوری قزلجه درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت؛با انتقاد از اوج گیری مهاجرت از روستا به شهر گفت:تا زمانی که امکانات کافی برای ماندگاری مردم در روستاها لحاظ نشود،نمی توان درجهت مهاجرت معکوس اقدامی کرد. نماینده مردم بستان آباد درمجلس شورای اسلامی،با اشاره به رشد آمار بیکاری در کشور،افزود: […]

.

به گزارش دیار شهریار غلامرضا نوری قزلجه درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت؛با انتقاد از اوج گیری مهاجرت از روستا به شهر گفت:تا زمانی که امکانات کافی برای ماندگاری مردم در روستاها لحاظ نشود،نمی توان درجهت مهاجرت معکوس اقدامی کرد.

نماینده مردم بستان آباد درمجلس شورای اسلامی،با اشاره به رشد آمار بیکاری در کشور،افزود: یکی از عمده دلایل مهاجرت مردم به شهرها یافتن شغل است که دولت می تواند با درنظرگرفتن زیرساخت‌های کافی در روستاها و ایجاد شغل مناسب به ماندگاری آنان در روستاها کمک کند.

رشد اقتصادی منوط به توجه به تولید ملی

این نماینده مردم درمجلس نهم، با تاکید براینکه رشد اقتصادی کشور منوط به توجه به تولید ملی است،تصریح کرد: خروج مردم از روستاها تبعات بسیار بدی برای اقتصاد کشور و نابودی تولید ملی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه همسان‌سازی درآمدها و امکانات موجود درشهر و روستا یکی از راهکاری های ایجاد انگیزه برای مردم جهت ماندگاری در روستاها است،گفت: فاصله موجود بین روستا و شهر باید کاهش یابد تا مردم زندگی در روستا را به جای دیگر ترجیح دهند.

نوری قزلجه با اشاره به تجربه کشورهای پیشرفته،افزود: تمامی کشورهای پیشرفته راز رشد اقتصادی خود را در ماندگاری مردم در روستاها و توجه به تولید ملی خود می دانند.

دولت به درآمدزایی در روستاها توجه کند

این نماینده مردم درمجلس نهم،با تاکید براینکه توجه به درآمدزایی در روستاها مولفه‌ای است که رشد کشور را درپی خواهد داشت،تاکید کرد: تزریق امکانات به روستاها باید در زمان بودجه ریزی لحاظ شود.

وی با بیان‌اینکه متاسفانه بحث توسعه روستایی درکشورما متولی مشخصی ندارد،افزود: با تشکیل کمیسیون مشترک توسعه و عمران روستایی مجلس امید است،بتوان در راستای رشد روستاها و ایجاد انگیزه در مردم برای زندگی در آن‌ها اقدامی کرد.

رئیس کمیسیون مشترک توسعه و عمران روستایی مجلس شورای اسلامی،یادآور شد: حمایت از روستا و روستاییان نباید محدود به ایجاد امکانات شود،بلکه باید بسته‌های حمایتی درراستای کمک به تولید و فروش محصولات آنان نیز ارایه شود./

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=5700

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.