• امروز : پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024

ضرورت حمایت از صنعت کفش تبریز

  • کد خبر : 6630
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۶
ضرورت حمایت از صنعت کفش تبریز

به گزارش دیار شهریار صنعت کفش ایران از قدمتی دیرینه ای برخوردار است و دراین بین کیفیت کفش چرم تبریز دارای شهرتی جهانی است. اخیرا نخستین موزه کفش ایران با مجموعه ارزشمند از ۲۰۰ جفت کفش که مربوط به  دوره‌های مختلف تاریخی کشور است در تبریز افتتاح شد. اما مدتی است نفس کفش تبریزبه دلیل […]

به گزارش دیار شهریار صنعت کفش ایران از قدمتی دیرینه ای برخوردار است و دراین بین کیفیت کفش چرم تبریز دارای شهرتی جهانی است.

اخیرا نخستین موزه کفش ایران با مجموعه ارزشمند از ۲۰۰ جفت کفش که مربوط به  دوره‌های مختلف تاریخی کشور است در تبریز افتتاح شد.

اما مدتی است نفس کفش تبریزبه دلیل واردات بی رویه محصولات ارزان قیمت و بی کیفیت چینی به شماره افتاد است. درسایه بی مهری‌ها،صادرات آن مغفول مانده و کارگاههای تولیدی و بازار این صنعت دیرینه  درتبریز با رکود همراه است ومی رود تا برند جهانی کفش تبریزکم رنگ تر شود.

 

ازاین رو غلامرضا نوری قزلجه درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه کفش تبریز قابلیت ها و پتانسیل های زیادی درعرصه اقتصاد دارد،در این خصوص، گفت:توجه به توسعه و رونق دوباره صنعت کفش کشور و به خصوص کفش تبریز می تواند اشتغال زایی و ارز آوری به دنبال داشته باشد.

نماینده بستان آباد در مجلس شورای اسلامی،افزود: توجه به صنعت کفش تبریز علاوه بر رونق اقتصادی می تواند درصنعت گردشگری این استان هم مورد توجه قرارگیرد و می توان برای توریست‌های داخلی و خارجی  کفش را به عنوان سوغات و هدیه معرفی کرد.

این نماینده مردم درمجلس نهم،یادآور شد:متاسفانه وجود کفش‌های بی کیفیت خارجی دربازار کشور روند تولید این صنعت را با مشکل مواجه کرده و اقتصاد خانوارها را با مشکلاتی روبرو کرده است.

نوری قزلجه تصریح کرد:صنایع صنعتی و غیرصنعتی باید مورد حمایت قرار گیرد و واردات این گونه کالاها کنترل شود.

 

وی ادامه داد:باید بیش از این به بهره وری و افزایش توان رقابت صنایع کوچک ومتوسط توجه کرد تا روند صادرات محصولات غیر نفتی از جمله کفش بهبود یابد.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=6630

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.