• امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024

باید به سمت کشت فرا سرزمینی حرکت کنیم

  • کد خبر : 6740
  • ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶
باید به سمت کشت فرا سرزمینی حرکت کنیم

به گزارش دیار شهریار نوری قزلجه در گفتگو با دیار شهریار در مورد پیشنهاد جدید خود برای ارتقای وضعیت کشاورزی کشور خبر داد و  عنوان کرد:‌ برای تامین امنیت غذایی، تا حدی نیازمند واردات هستیم؛ چه بهتر، وارداتی که انجام می‌دهیم تولید کشاورزان خودمان با استفاده از آب و خاک و منابع کشورهای دیگر باشد. […]

به گزارش دیار شهریار نوری قزلجه در گفتگو با دیار شهریار در مورد پیشنهاد جدید خود برای ارتقای وضعیت کشاورزی کشور خبر داد و  عنوان کرد:‌ برای تامین امنیت غذایی، تا حدی نیازمند واردات هستیم؛ چه بهتر، وارداتی که انجام می‌دهیم تولید کشاورزان خودمان با استفاده از آب و خاک و منابع کشورهای دیگر باشد. البته باور من این است که در کشور ما با همین منابع، آب و خاک و نیروی انسانی می‌توانیم به درجه امنیت غذایی صد در صد برسیم. در این صورت باید بهره‌وری و راندمان‌ها را در حد ملموسی بهبود دهیم که در این مسیر، چه از نظر آب و چه از نظر خاک بر منابع طبیعی کشورمان فشار خواهد آمد.

او ادامه داد: ما باید ضمن این که به بهره‌وری و تولید حداکثری در داخل توجه می‌کنیم، کشت فراسرزمینی را داشته باشیم. چون امنیت غذایی وقتی مطمئنِ مطمئن است که در داخل کشور باشد. اما به این دلیل که ما در شرایط کم‌آبی و بحرانی قرار داریم، توأم با توجه به داخل می‌توانیم از مزایای کشت فراسرزمینی هم بهره ببریم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ما نیروهای انسانی متخصص و مهندسین کشاورزی باسوادی داریم که می‌توانند بروند کار کنند و عواید آن به کشور برگردد. این کار، مزایای زیادی دارد از یک سو ایجاد اشتغال می‌شود و بالتبع انتقال تکنولوژی را هم تا حدی در پی خواهد داشت.

نوری قزلجه درباره معایب احتمالی کشاورزی فراسرزمینی هم توضیح داد: در این وضعیت چیزی از ما کم نمی‌شود که مثلا بخواهیم بگوییم سرمایه‌مان در آنجا بلوکه شد. ما چیزی از دست نخواهیم داد که نگران این باشیم که زیر قولشان زده‌اند. این که چند سال در آنجا باشیم و چطور کار کنیم هم مواردی است که در قراردادی که بسته می‌شود مشخص خواهد شد.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=6740

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.