• امروز : پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024

نوری: مقدار اندکی از سیب‌زمینی‌های با کیفیت پایین معدوم شدند

  • کد خبر : 7152
  • ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
نوری: مقدار اندکی از سیب‌زمینی‌های با کیفیت پایین معدوم شدند

به گزارش دیار شهریار به نقل از فارس،‌ غلامرضا نوری‌قزلجه نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (دوشنبه) پارلمان در تذکری آیین‌نامه‌ای اظهار داشت: بر اساس ماده ۱۳ آیین نامه داخلی مجلس در صورتی که اخطاری خارج از دستور و موضوع در مجلس بیان شود، باید میکروفن اخطاردهنده قطع شود. […]

به گزارش دیار شهریار به نقل از فارس،‌ غلامرضا نوری‌قزلجه نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (دوشنبه) پارلمان در تذکری آیین‌نامه‌ای اظهار داشت: بر اساس ماده ۱۳ آیین نامه داخلی مجلس در صورتی که اخطاری خارج از دستور و موضوع در مجلس بیان شود، باید میکروفن اخطاردهنده قطع شود.

وی افزود: در جلسه علنی امروز یکی از همکاران اخطار خود را بیان کردند اما بعد از بیان مطلب این نماینده به صورت کامل که خارج از دستور بود، میکروفن وی قطع شد.

نوری‌قزلجه تصریح کرد: طرف صحبت آقای کوچک‌زاده در اخطارشان به ظاهر دولت بود، اما مدنظر وی کشاورزان بودند این در حالی است که باید سؤال کرد آیا مردمی که آقای کوچک‌زاده از آنان صحبت می‌کند کشاورزان و سیب‌زمینی‌کاران را نیز شامل می‌شود؟ آیا از حال و روز کشاورزان و وضعیت فروش محصولاتشان خبر دارند؟

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خطاب به لاریجانی گفت: زمانی میکروفن آقای کوچک‌زاده قطع شد که وی توانست صحبت خود را به صورت کامل بیان کند و نباید فراموش کرد هزاران تن سیب‌زمینی بین نهادهای حمایتی توزیع شده است و تنها مقدار اندکی از سیب‌زمینی‌ها که کیفیت پایینی هم داشته معدوم شده است و این اتفاق در سال‌های گذشته نیز رخ داده بود و می‌تواند بازار را تحریک کند، آیا اینگونه باید این اقدام تخطئه شود.

سپس علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر آیین‌نامه‌ای نوری‌قزلجه گفت: باید ابتدا بحث یک نماینده در اخطار را متوجه شویم و در صورتی که درک کنیم که اخطار در موضوع مطرح نشده است، می‌توانیم میکروفن وی را قطع کنیم.

 

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=7152

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. لعنت بر تفکر لیبرالی شما به جای اظهارنظر آمریکایی خود به فکر تصویب قانونی باشید تا محصولات کشاورزان تضمینی خریداری شود و به جای امحای سیب زمینی ها آن را در اختیار کمیته امداد قرار میدادید حداقل دوست نداشتید هموطنان مستمند از آن سیب زمینی ها بهره مند شوند میدادید به کشورهای آفریقایی

  2. تذکر آیین نامه ای مهندس نوری که در پاسخ و انتقاد به اخطار قانون اساسی دکتر کوچک زاده ارایه شد دارای اشکالات متعددی بود که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
    ۱_جناب آقای مهندس نوری جنابعالی که دکتر کوچک زاده را متهم به دادن اخطار خارج از دستور می نمودید و خود را مقید به قانون می نامید پس چرا خودتان نیز خطای ایشان را مرتکب شده و تذکر خارج از دستور دادید؟
    ۲_جنابعالی از کجا و کدامین بخش و قسمت اخطار دکتر کوچک زاده به این نتیجه رسیده اید که خطاب دکتر کوچک زاده به ظاهر دولت بوده است و مخاطب اصلیددکتر کوچک زاده کشاورزان بوده است وگویی جنابعالی سوای از مهندس و دکتر بودنتان دارای علم غیب و رمالی و قیافه شناس ماهری نیز هستید که از منظور و ضمیر پنهان دکتر کوچک زاده خبر می دهید.
    ۳_بله،کاملا درست فرمودید که در دولتها ی گذشته نیز این اتفاق رخ داده است.البته توزیع سیب زمینی در بین نهادهای حمایتی و مردم بی بضاعت در سال ۱۳۸۷،نه امحا و چال نمودن سیب زمینی در زیر خاک ، و این از شاهکار های دولتمتبوعجناب عالی میمیباشد و بس
    ۴_۱۷۰۰تن سیب زمینی رقم کمی نیست که در تذکر تان فرمودید که مقدار اندکی سیب زمینی امحا شده است ۱۷۰۰تن به زبان ساده تر ۱۷۰۰۰۰۰،یک میلیون و هفت صد هزار کیلو گرم میباشد که رقم قابل توجهی است
    ۵_آیا بهتر نبود که این سیب زمینی ها بجای امحا و چال شدن در زیر خاک به مردم کشورهای فقیر و در حال جنگ اهداء می شد،واگر واقعا باکیفیت پایینی برخوردار بوده که قابل مصرف برای انسان نبود می توانست به عنوان خوراک دام مورد استفاده قرار بگیرد و آیا این اقدام امحا کار ناثواب و بدور از اخلاق و منش انسانی و اسلامی نمی باشد و کفران نعمت محسوب نمی‌شود
    شکر نعمت ، نعمتت افزون کند
    کفر نعمت ، نعمت از کف،برون کند
    ۶_قبلا شنیده بودیم که آمریکا در راستای عدم تنزل قیمت گندم و شتاب بخشیدن به سیر سعودی قیمت آن همه ساله هزاران تن گندم را به دریا می ریزد وحال امحا و چال نمودن سیب زمینی توسط در یک کشور اسلامی وحمایت آن نماینده محترم از این اقدام دولت تحت عنوان ایجاد تحرک در بازار به نوعی پیروی و تبعیت از اقدام مطرود و غیر انسانی و غیر اسلامی دشمن شماره یک اسلام ، ایران و انسانیت نمی باشد.
    ۷_واگر امحا و چال نمودن محصولی جهت ایجاد تحرک و سرزندگی بازار مورد تایید آن نماینده محترم میباشد.پس در این صورت می بایستی سریعا دست به کار شده و در این فرصت اندک باقیمانده از عمر مجلس نهم و دوران نمایندگی خویش طرحی دو فوریتی را تنظیم و به مجلس ارائه نمایید که احتکار نیز به امری کاملا قانونی مبدل شده و تمامی قوانین و مجازات احتکار و مبادرت کنندگان به این امر ملغی گردد.چرا که احتکار نیز همانند امحا و بلکه بهتر از آن به ایجاد تحرک در بازار می انجامد واز نظر اخلاقی و انسانی و اسلامی امحای یک محصول با هدف ایجاد تحرک در بازار منفورتر از احتکار می باشد.
    ۸_جناب آقای مهندس نوری این اقدام دولت،را تنها می توان پاک کردن صورت مسئله نامید که دولت جهت شانه خالی کردن از مسئولیت د ر قبال کشاورزان زحمت کش و سرپوش گذاشتن به ضعفهای مدیریتی و برنامه ریزی خویش و بجای ایجاد سامانه آماری و اطلاعاتی جهت دادن مشاوره و راهنمایی از میزان کشت و میزان لازم از هر محصول مصرفی به کشاورزان راه کودکانه و بی زحمتی را انتخاب می نماید.
    ۹_جناب آقای مهندس نوری این اقدام دولت به نوعی دهن کجی و توهین و بی ارزش نمودن کشاورز و کشاورزی می باشد که جهت اثبات مطلب مثالی را می آورم.
    فرض کنیم که تعداد و تیراژ روزنامه ها یی که انتشار و به بازار عرضه می شود از میزان تقاضای آن بیشتر باشد و هررمتعغلوز درصد قابل توجهی از آنها عودت داده شوند و یک نهاد دولتی یا یک فرد حقیقی برای ایجاد توازن در میان عرضه و تقاضا کلیه درصدی از روزنامه ها را با قیمت مندرج آنها خریداری نماید و آتش بزند ،ناشر ان با دیدن این صحنه آیا روحیه خدمتی و فعالیت رسانه ای خویش را از دست نمی دهند،ولی اگر همین روزنامه ها را حتی به نصف قیمت خریداری نمایند و در میان مردم به رایگان پخش نمایند نه اینکه ناشران آن از ادامه فعالیت مایوس و سرخورده نمی شوند بلکه در جامعه نیز فرهنگ مطالعه گسترده می گردد.
    لذا اقدامی که در سال ۱۳۸۷توسط دولت دکتر احمدی نژاد صورت گرفت و سیب زمینی بصورت تضمینی از کشاورزان خریداری و به صورت رایگان در بین نهادهای حمایتی و مردم بی بضاعت جامعه توزیع شد ارج نهادن به دست های پینه بسته کشاورزان زحمت کش بود ولی این اقدام اخیر دولت تدبیر و امید دکتر روحانی در امحای ۱۷۰۰تن سیب زمینی را جز توهین و بی احترامی به کشاورزان زحمت کش نام دیگری نمی توان نهاد که در اثر بی تدبیری و بی برنامگی بذر یاس وناامیدی را در دلها کشاورزان عزیز و تلاش گر کشور عزیزمان ایران اسلامی پاشید.۱۰_جناب آقای مهندس نوری مگر دولت دکتر روحانی در مجلس شورای اسلامی نماینده پارلمانی ندارند که جناب عالی در مقابل انتقاد دکتر کوچک زاده به عملکرد دولت در مقام پاسخگویی به ایشان و دفاع از اقدام کاملا ناشایست و اشتباه دولت قیام می نمایید و مورد خطاب دکتر کوچک زاده در اخطار قانون اساسی که ارایه نمودند دولت بوده نه کشاورزان زحمت کش،ولی هدف جنابعالی از این تذکر و پاسخگویی به ایشان دفاع از اقدام اشتباه و نسنجیده دولت مطبوعتان بود نه دفاع و ارج نهادن به کشاورزان زحمت کش.
    وحال این سوال از جانب موکلانتان از جنابعالی مطرح است که که آیا جنابعالی نماینده و وکیل مردم و بالاخص وکیل مردم و منطقه محروم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی هستید یا اینکه وکیل الدوله دولت تدبیر و امید دکتر روحانی.
    ط

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.